miercuri, 10 decembrie 2014

Metamorfoza unui obisnuit fulg din chenille

Activitatea de acum cateva zile gasita de Jennifer in ziua 6 din calendarul advent , era un fulg din fire chenille (fire chenille gasesti aici) ce nu parea foarte interesant la inceput. Doar ca acesta nu este un fulg obisnuit :) Dupa ce confectionam fulgul, il introducem intr-o solutie din borax (sau boratul de sodiu cum am invatat la chimie) si apa. Dupa cateva ore (in fnctie de concentratia de borax din apa) obisnuitul fulg din chenille devine un magnific fulg cristalizat. Da, se metamorfozeaza precum o omida atunci cand devine un minunat fluture! 
Borax gasesti la farmaciile care au laborator. Eu am cumparat de la farmacia Dona (100 gr a costat 10 lei), dar am gasit si pe ekilibrium.ro .
Am folosit 3 fire de chenille, 100 gr de borax pudra si 600 ml de apa. Se pune in jur de 3 linguri de borax la 250 ml de apa. Apa trebuie sa fie fierbinte! Initial am pus apa calduta si dupa 48 de ore fulgul meu inca era un simplu fulg din chenille :) Apoi m-am desteptat. Am aruncat apa, am fiert alta si am turnat-o peste borax seara. A doua zi dimineata ... magie:)
Este un experiment extraordinar pentru copii. Vei auzi multi de wow :)
Din pacate pozele cu fulgul cristalizat nu reflecta pe de-a-ntregul realitatea, nu ii reda stralucirea.
Incearca si vei vedea!











PS   Boraxul este un mineral din clasa boratilor si a fost descoperit in 1748 de Johan Gottschalk Wallerius, un mineralog suedez. Denumirea provine si limba araba "bauraq" si inseamna alb. Boraxul era utilizat in antichitate pentru glazuri in China si pentru imbalsamarea mumiilor in Egipt . Este utilizat in prezent la producerea sapunurilor, dedurizarea apei, producerea detergentilor, insecticidelor si produselor pentru curatire si albire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...